Algemene voorwaarden:
1. Afspraken m.b.t. persoonlijke en medische zorg:
- Medicatielijst invullen en meegeven + medicatie moet op voorhand in medicatiedoosjes of zakjes verdeeld zijn voor de ochtend, middag, avond en slapengaan
- ALTIJD KLEVERS VAN DE MUTUALITEIT VOORZIEN EN KATZ SCORE INDIEN ER HULP NODIG IS ! Alle handelingen die vallen onder persoonlijke zorg worden bij ons uitgevoerd door een extern verpleegkundig team. Onze begeleiding doet geen verzorgende taken. Geen katz score of klevers mutualiteit betekent dat cliënt zich zelf kan wassen...Geen katz score = geen verzorging !.
- Indien er avondverzorging nodig is zal de verpleegkundige die instaat voor de verzorging tijdens de vakantieperiode de dag van aankomst langsgaan en NIET factureren. Gelieve aan verpleegkundige dienst in thuissituatie dan ook door te geven dit ook te doen als cliënt thuiskomt van de vakantie. Dit is dan een eerlijke verdeling en zijn er geen problemen met verwerpingen.
- Indien cliënt verbonden is aan een medisch huis dit ook vermelden en de contactgegevens doorgeven. Dit omdat de zorgen dan gefactureerd moeten worden aan het medisch huis. Mutualiteit komt hier niet in tussen.
- Indien er bovenop hygiënische zorg nog medische zorgen nodig zijn, ALTIJD VOORSCHRIFT VOORZIEN. Wondzorg, complexe wondzorg (stomazorg, sps, …), aan- en uitdoen steunkousen, dauwerbinden, inspuitingen (diabetes), oogdruppels (enkel post operatief en startdatum noteren) : ALTIJD VOORSCHRIFT VOORZIEN !
- Indien er geen katz score is en er tijdens de vakantieperiode een verpleegkundige toch instaat voor de hygiënische zorgen zal deze de KATZ score zelf aanvragen gedurende de periode van de vakantie !!
- Bij het niet doorgeven van de nodige informatie m.b.t. mobiliteit, verzorging of verpleegkundige zorg alsook het achterhouden van gedragsmatige info met als gevolg dat we voor deze cliënt extra begeleiding moeten voorzien, kan er een meerprijs aangerekend worden of kan de vakantie stopgezet worden voor betrokken cliënt.
- De nodige documenten meegeven met de deelnemers zoals identiteitskaart en dergelijke…
- Persoonlijke afspraken: info doorgeven zoals bijvoorbeeld alcoholgebruik of prikkels die spanning of agressie kunnen uitlokken. Alle info doorgeven die nodig zijn om de zorg of begeleiding leuk, ontspannend, leerrijk en onvergetelijk te kunnen doen verlopen
- Zakgeldbesteding: verwachtingen doorgeven... zakgeld bijhouden door begeleiding of door cliënt en overzicht uitgaven indien gewenst. Wij kunnen helaas niet voor elke uitgave een ticketje voorzien voor elke vakantieganger.
2. Wat mag en wat mag niet:
- Begeleider/vrijwilliger is geen verpleegkundige...m.a.w. hij/zij mag geen verpleegkundige handelingen uitvoeren ! Hij/zij mag wel medicatie uitdelen die op voorhand per dag en per dagdeel verdeeld zijn in medicatiedoosjes of zakjes.
- Medicatielijst meegeven zodat bij eventueel doktersbezoek dit kan voorgelegd worden
- Bij verbale of fysieke agressie van een cliënt t.a.v. een andere cliënt of t.a.v. begeleiding kan deze cliënt uit de vakantie geplaatst worden en naar huis toe gestuurd worden...verantwoordelijke of begeleiding wordt hiervan op de hoogte gebracht en gevraagd betrokkene te komen ophalen...
3. Verzekeringen: We zijn verzekerd bij AG Insurence voor volgende zaken:
- Burgerlijke aansprakelijkheid, rechtsbijstand en lichamelijke ongevallen mbt de vrijwillige begeleiders
- Burgerlijke aansprakelijkheid, rechtsbijstand en lichamelijke ongevallen mbt de bezoldigde begeleiders
- Burgerlijke aansprakelijkheid, rechtsbijstand en lichamelijke ongevallen mbt de deelnemers
- Autoverzekering minibussen
- De verzekeringen van WVA-Metgezel komen nooit tussen bij bewust toegebrachte schade tijdens verblijf of uitstappen. Deze kosten worden verrekend op de afrekeningsfactuur.
- Wij bieden geen annuleringsverzekeringen aan!
4.Betalingsvoorwaarden:
a. Betaalmogelijkheden:
- Alle prijzen worden in euro weergegeven en dienen in euro betaald te worden
- Voor al onze dienstverlening worden alle betalingen uitgevoerd door middel van overschrijven op het rekeningnummer dat op de factuur vermeld staat van WVA-Metgezel vzw
b. Betaaltermijn:
- Een eerste voorschot van 1/3 van het totale bedrag dient overgeschreven te worden op rekening van WVA-Metgezel bij ondertekening van het inschrijvingsformulier voor vakanties en diensten. U ontvangt hiervoor een voorschotfactuur. Pas bij ontvangst van het eerste voorschot is de inschrijving definitief en wordt cliënt beschouwd als zijnde ingeschreven
- Ten laatste 1 maand voor aanvang van de vakantie wordt de saldofactuur met het resterende bedrag van de vakantie ter onmiddellijke betaling opgestuurd.
- Na de vakantie kan er evt nog een afrekeningsfactuur opgemaakt worden voor kosten niet inbegrepen in de deelnameprijs (vb voorgeschoten zakgeld, schadekosten,...) Voor deze factuur graag betaling 30 dagen na factuurdatum.
- Voor onze daguitstappen, ondersteuning op maat en activiteiten die per uur worden gerekend wordt u een factuur aangeboden na de dienstverlening...ook hier geldt de betaaltermijn van 30 dagen na factuurdatum
c. Annuleringsvoorwaarden:
- Voor alle vakanties en begeleidingsopdrachten wordt na ondertekening van het inschrijvingsformulier of contract, één derde van het te betalen bedrag per deelnemer als voorschot gevraagd. Gebeurt de annulering één maand voor de startdatum van de vakantie wordt het voorschot ingehouden als onkostenvergoeding.
- Eén maand voor aanvang van alle vakanties en/of begeleidingsopdrachten wordt een betalingsaanvraag voor het restbedrag gevraagd. Gebeurt de annulering twee weken voor de startdatum van de vakantie of opdracht wordt het volledig bedrag ingehouden als onkostenvergoeding.
- Indien WVA-Metgezel het contract niet kan uitvoeren om welke reden dan ook, zorgt WVA- Metgezel voor een andere periode die voor beide partijen past aan dezelfde voorwaarden zoals deze overeen gekomen zijn bij ondertekening van het inschrijvingsformulier, dit binnen een termijn van één jaar. U ontvangt hiervoor dan een tegoedbon.